2 Sebab Sakit Lutut Dan Sendi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Entry kali ini cikgu Is nak share tentang sebab mengapa kita mengalami sakit lutut dan sendi tulang.




Kebanyakan individu kehilangan jisim tulang selepas berumur 30 tahun dan kadar kelesapan tulang menjadi bertambah cepat sehingga 2 kali ganda lebih cepat pada umur 40 tahun. Pada usia 50 tahun, kelesapan tulang boleh meningkat sehingga 3 kali ganda lebih cepat!


Malangnya bagi kita semua, kesihatan tulang kita merosot selepas memperoleh jisim tulang puncak atau semasa berumur 30 hingga 35 tahun. Kemerosotan ini menjadi bertambah cepat apabila kita semakin tua, sehingga tulang kita menjadi kurang tumpat dan lemah. Pada individu yang sudah tua, tulang yang lemah boleh menyebabkan osteoporosis.

Seorang daripada dua orang wanita yang berusia melebihi 50 tahun akan mengalami kepatahan yang berkaitan dengan osteoporosis dalam seumur hidupnya.

Tulang Sihat

Osteoporosis ialah penyakit yang dicirikan dengan jisim tulang yang rendah dan keadaan tisu tulang yang semakin teruk, membawa kepada kerapuhan tulang. Ia sering menunjukkan perkembangan tanpa gejala sehingga kepatahan berlaku, biasanya pada tulang pinggul, tulang belakang atau pergelangan tangan. Osteoporosis boleh menyebabkan rasa sakit, hilang upaya dan malah dalam beberapa kes, kematian. Osteoporosis adalah sangat biasa. Malah, seorang daripada dua orang wanita yang berusia melebihi 50 tahun akan mengalami kepatahan berkaitan osteoporosis dalam seumur hidupnya.
Osteoporosis memberi kesan kepada golongan pertengahan umur dan warga emas, terutama mereka yang mempunyai sejarah keluarga tulang rapuh pada tahun yang kemudian.

Osteoporosis

Lelaki juga mudah terdedah kepada osteoporosis 


Walaupun osteoporosis terutamanya memberi kesan kepada wanita, lebih daripada 2 juta orang lelaki menghidapi penyakit ini. Malah, satu pertiga daripada lelaki berusia 75 tahun mempunyai osteoporosis - dan seorang dalam lapan orang yang berumur melebihi 50 tahun mengalami kepatahan yang berkaitan dengan penyakit ini. Selepas umur 65 tahun, patah tulang pinggul sering menjadi lebih serius dalam kalangan lelaki berbanding wanita. Lelaki mempunyai kadar kematian 26% lebih tinggi dalam tempoh setahun selepas patah tulang pinggul berbanding wanita.
Tanda amaran pada lelaki termasuk perubahan dalam postur dan sakit belakang secara tiba-tiba. Walau bagaimanapun, cara osteoporosis yang paling biasa didiagnosis dalam kalangan lelaki ialah dengan pengurangan ketinggian atau kepatahan.

Anda boleh mengurangkan peluang anda untuk mendapat osteoporosis dengan


  1. Memakan Diet Yang Seimbang
  2. Mengelakkan tembakau dan pengambilan alkohol yang berlebihan
  3. Pengambilan kalsium dan Vitamin D yang mencukupi dan suplemen jika diperlukan
  4. Melakukan senanam menahan beratan seperti berjalan, berjoging, mendaki dan menari.
Sila rujuk pakar penjagaan kesihatan profesional anda jika anda bimbang.

JAMINAN KAMI


Shaklee merupakan Syarikat yang pertama mencipta Vitamin Organik lebih 100tahun dahulu. Shaklee amat mementingkan teknologi hijau dan menyokong alam sekitar yang bebas racun dan pemanasan global. Produk Shaklee adalah sangat semulajadi dan Organik. Shaklee juga mementingka penyelidikan yang berkesan dan memastikan setiap titis vitamin yang diambil berkesan kepada pengguna.

  • SemulaJadi
  • Organik
  • Halal
  • Lulus KKM

MENGAPA BELI DENGAN SAYA?


Saya ialah Cikgu Is yang menjual Shaklee sejak 2010 lagi. Saya akan membantu anda memberi cadangan vitamin Shaklee terbaik mengikut keperluan dan badget kewangan anda. Saya juga akan memberi panduan pengambilan vitamin dengan betul dan berkesan. 

PENGHANTARAN


Shaklee akan pos vitamin dengan menggunakan perkhidmatan Gdex, City-Link dan Pos Laju ke seluruh Malaysia, Sabah, Sarawak, Brunei, Singapura , dan lain-lain.

PEMBAYARAN

Pembelian melalui saya boleh transfer bayaran ke akaun Maybank saya. 
No. Akaun Maybank: 158079702263 ( Mohd Zukri)

Hubungi saya melalui talian WhastApp. Klik Ikon di Bawah


PEMBELIAN ONLINE

Pembelian online  menggunaka Esell adalah lebih selamat dan mudah. Anda boleh menggunakan Kad Kredit atau Debit Kad untuk membuat pesanan melalui website Shaklee. Shaklee akan uruskan pesanan anda. Klik Ikon Di bawah dan ikuti langkah-langkah yang diarahkan.



JIKA ANDA BERDEKATAN BRANCH SHAKLEE

Jika anda berdekatan dengan Branch Shaklee, anda mahukan penjimatan, anda boleh membeli dengan menggunakan ID saya: 1282702 ( Mohd Zukri). Dan hubungi saya untuk sebarang bantuan di Talian : +601110664746


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Penyertaan di buka sekarang kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk menyertai saya di Team Cikgu Is.  Saya akan membimbing anda sehingga berjaya.  Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Pengedar Shaklee Anda:
Mohd Zukri Bin Mat Rani ( Cikgu Is)
ID: 1282702
WhatsApp: +601110664746
FB: Ismi Mohd Zuckry
IG: The_Vita_Shop
www.rahsiavitaminku.com

Post a Comment

0 Comments